Secretaresse 2 jr ervaring

• J

Ik ben volgende week 23 jaar, werk als secretaresse sinds 2 jr. bij een leuk bedrijf met 20 werknemers. Ik verdien 1400 euro bruto per maand en krijg daarnaast 176,50 netto per maand aan reiskostenvergoeding. nu heb ik volgende week mijn beoordelingsgesprek, en ik wil graag salarisverhoging vragen wat is reeel? Ik heb 2 jaar werkervaring en nog 1 jaar stage gelopen bij een reclamebureau. Mijn taken zijn: km administratie, verlof registratie, ondersteuning personeelszaken, management assistente van 5 management team leden, systeembeheer, standaard secretaresse werkzaamheden zoals in en uitgaande post en e-mail en fax verkeer, relatiebeheer. Dat was het wel zo een beetje. Graag zsm jullie advies wat ik kan vragen. Groetjes..

• Joyce

Volgens mij vrij redelijk, gezien je werkzaamheden, ervaring en je leeftijd.

Je taken zijn vrij standaard, dit weet ik omdat ik dit in het verleden ook allemaal en nog veel meer heb gedaan. Het is voornamelijk veel “invoer”werk.

Maar goed je kunt altijd meer proberen te krijgen. Of spreek anders als dit niet lukt iets af wat je volgend jaar gaat verdienen. Of dat je taken misschien zwaarder kunnen worden zodat er ook meer loon in zit in de toekomst.

Toch succes.

Joyce

• Milly

Naast de standaardsecretaressewerkzaamheden, lijken het ondersteunen van 5 MT-leden en personeelszaken mij toch verantwoordelijke bezigheden. Ik zou in jouw positie gaan voor een verhoging van 300 euro (check even een bruto-netto vergelijking op internet via loonwijzer.nl bijvoobreeld om te zien wat je hier netto aan over houdt).

Veel succes!

• Sander

Milly gelooft nog in sprookjes denk ik. Een verhoging van bijna 25% voor alleen een jaar meer werkervaring krijg je natuurlijk nooit voor elkaar. Het moet wel reeel blijven. Zulke verhogingen zou je alleen kunnen verwachten naar een flinke promotie en andere functie, maar zeker niet in het geval van J.

• Astrid

Ik denk dat het wel redelijk is.

Ik ga per februari met mijn eerste baan starten en ik verdien 1400 bruto per maand.

Ik ben 22, wordt dit jaar 23. ik heb alleen nog maar stage-ervaring.

Groetjes Astrid