cao TNT (postbode)

• Hendrik-Jan de postbode

Hallo,

Ik ben sinds kort in dienst bij de post en ben op zoek naar de nieuwe CAO. De oude staat nog wel op de CAO-pagina maar er is dus een nieuwe per 1 mei 2005.

Ik ben ouder dan 23 en werk 4 dagen s'middags zo,n 2 uur per dag. Mijn brutosalaris is 7,49 euro per uur. Klopt dit, vindt het nogal weinig?

• boeh

Hoi hendrik jan,

Dat is best weinig ja. ik ben 23 jaar en zaterdag postbode. ik verdien bijna 9 euro bruto per uur.

• dirk

Is dat misschien omdat je op zaterdag werkt , dus toeslag?

• pieterpost

Nee geen toeslag… Misschien is dat wel voor de vaste postbodes, maar zaterdagwerkers krijgen geen toeslagen op de normale tijden. Het verschilt wel als je een postbode bent of een postbezorger. Daar zijn verschillende schalen voor. Maar weet zo ook niet die schalen.

• dirk

En jij bent dus? Ik bezorg alleen de post dus ben waarschijnlijk postbezorger.

• pieterpost

ik ben postbode.

Tja, de postbezorgers krijgen een stuk minder loon. Maar volgens de tpg managers is dat omdat postbezorgers minder verantwoordelijkheden hebben. Maar in principe brengen we allebei post rond :)

• tpg(er)

hallo beste mensen,

aller eerst heet ik jullie welkom.

daarnaast ik ben zelf werkzaam voor de organisatie tpgpost/tnt, cao is inderdaad op komst en daarnaast hendrik zo als ik begrijp ben jij aangenomen als postbezorger (verdiendt niks teveel en niks teweinig voor de functie waar je voor bent aangenomen (is belachelijk voor woorden maar dat is weer een andere verhaal daar hebben we precies voor gekozen als organisatie en de oude medewerkers die teduur zijn gaan op de duur allemaal uit ze garanderen een bepaalde werk garantie maar dat draaien ze ook straks om…….dus de postbezorgers die zien ze als voor de toekomst….kwaliteit gaat zeer omlaag service ook en ga zo maar door…het sfeer is tien keer niks meer en het wordt allemaal zwaar werk en voor meer weg brengen met minder man en minder geld waardoor eigen mensen alleen maar verzuimen voor goede resultaten.

en vervolgens beter bij tpg/tnt wordt het niet!!!!!!!!!!!

• wensink

Beste mensen,

Ook ik ben zaterdagpostbode. Echter mijn uurloon ligt rond de acht euro!!!!!!!! Aangezien ik dat nogal verdacht weinig vond en vind heb ik bij mijn regiokantoor een CAO aangevraagd en niets mogen ontvangen. Ik heb na mijn in dienst treding helemaal niets ontvangen…..ook niet na herhaaldelijk verzoek. IK kan me zo voorstellen dat men daar bepaalde belangen bij heeft. Tevens is ook bij ons de sfeer bagger en niks!!! De post wordt standaard te laat afgeleverd op de verdeelplaats en ik kan me verantwoorden naar de klanten. Ik heb nu al met al een half jaartje gewerkt voor de TPG en om eerlijk te zijn ik heb nog nooit in zo`n ballentent gewerkt. Wat n zooitje is het bij de TPG!!!! En maar blijven beknibbelen op het salaris en de wijktijden. Inderdaad, als postbode kun je geen kwaliteit en service meer leveren, omdat de tijd die je daarvoor nodig hebt …….eigen tijd is en niet betaalde tpg tijd!!! En als er ergens geen openheid in is dan is het wel in de belonig van het extrawerk en overwerk. Zo`n schijtwaardesheque zit ik echt niet op te wachten. Laat ze maar met een bedrijfsfiets komen!Nee, in het zelfde blaadje waar men trots verkondigd hoe goed ze het in napels italie hebben met hun mooie nieuwe tassen en fijne fietsen, moeten wij lezen dat de bedrijfsfiets van de baan is. O ja en dat fietsgeld? Heb ik nog nooit gezien.

En dit is pas het begin…..hoeveel kantjes m oet ik schrijven?!

Ja, beste collegea postbezorgers en postbodes….het is en mooi vak, zolang je niet bij de TPG werkt. Men heeft er geen idee hoe je normaal met mensen om moet gaan…..Als Mensen!!! Niets anders dan domme kapitaalkracht voel ik me voor de TPG. Waarbij zij van alles verwachten en verplichten van mij als postbode, maar als ik eens iets van hun moet…..ho maar.

Al met al, u begrijpt, IK HEB ONTSLAG GENOMEN.

Echt, dit is geen modern bedrijf…..dit is een TE modern bedrijf.

Saluut.

• Astrid

Hallo,

mijn vriendin is postbezorgster en doet dit met veel plezier. Helaas vergaat haar plezier in werken de laatste tijd. Zij krijgt regelmatig de post te laat en verder wordt alles slecht gesorteerd in een tas gestopt, die uitpuild en zwaarder dan 25 kg. is. De afgelopen weken gebeurde het regelmatig, dat zij oplos kreeg, omdat ze volgens haar chef te weinig post zou hebben. Haar eigen wijken liep zij net binnen de gestelde tijd en de oplos kwam er dan nog bij. het gevolg was, dat zij overuren maakte, maar deze niet uitbetaald kreeg, omdat zij te langzaam zou zijn. Zij neemt geen pauze en loopt de wijken net binnen de gestelde tijd omdat de tijd zo klein afgesteld is. Er is iemand wezen kijken of zij ergens tijd zou kunnen inhalen, maar volgens die persoon had ze een goed tempo en liep ze de snelste routes. Gisteren kreeg zij ongevraagd er twee wijken erbij, zonder dat zij hierover was geinformeerd en zonder dat er een kaartje bij zat met waar deze wijken lagen. Ze is tot 17.30 beziggeweest terwijl ze anders op maandag om 16.00 uur klaar is. Ik vind dit een schande van de TNT.

Groetjes en graag commentaaar Astrid

• Astrid

Nog even een aanvulling.Ze weten mijn vriendin wel te vinden als er weer eens op zaterdag een extra wijk moet worden gelopen omadat de zaterdagbezorgers ziek, zwak of misselijk zijn. Maar geen bedankje.