trillingsanalist

• Sander

Joris, het kan wel HBO denkniveau zijn maar je hebt geen HBO diploma. Dit speelt zeker mee voor de hoogte van je salaris. En als het inderdaad HBO niveau betreft, moet je maar eens met je chef aan tafel gaan zitten om je salaris te bespreken. Je moet je eigen waarde inschatten, in welke mate zijn ze echt van jou afhankelijk en zijn er geen andere personen in de organisatie werkzaam die jouw functie kunnen overnemen. Hoe meer onmisbaar, hoe meer je financieel kan vragen.

Succes

• bert

Als je een functie op HBO niveau hebt, en 10 jaarwerkervaring, is voor mij een beloning van 2800-3300 fatsoenlijk. Kunnen sommigen wel teveel vinden, maar het is gewoon erg moeilijk om technici met ervaring te vinden. Dus moet hier voor betaald worden. In andere sectoren is er meer personeel beschikbaar, en zullen salarissen anders liggen.

Bert

• bert

Had 6 jaar moeten zijn, dan nog…

Heb je wel uitloop via cao, of elk jaar weer onderhandelen ??

• Joop

Uit de gegevens heb ik een niveau-schatting gemaakt en dit afgezet tegen de bij mij bekende eisen en salarissen. Ook al zegt het management dat het HBO niveau is, ze vragen geen HBO diploma. Zoals ik het inschat is een technische MBO opleiding met ervaring noodzakelijk voor deze functie. Een HBO functie is het volgens mij niet. Het is wel een leuke functie, maar dit terzijde.

Het door Bert aangegeven salarisniveau is volgens mij aan de zeer hoge kant voor je functie. Het is zeker geen salaris waar je naar toe kan onderhandelen.

Verder sluit ik mij aan bij Sander.

Als het management vindt dat het inderdaad HBO niveau is en eigenlijk een technische HBO diploma (bijv. HTS werktuigbouw) vereist is, ga dan in onderhandeling. Een bruto salaris van ongeveer 2800 euro is dan mogelijk.

• joris

Bedankt voor alle reacties, ik weet nu beter waar ik sta. Ik moet ieder jaar weer opnieuw onderhandelen, ik probeer bij de volgende onderhandelingen op 2400 Euro uit te komen. Dit is ook ongeveer het salaris waar ik aan dacht voordat ik aan jullie raad vroeg.

Nogmaals bedankt (Joop in het bijzonder)

• staartje

Joop, je praat poep.

ik zal duidelijk zijn: het is ronduit belachelijk dat je alleen HBO moet hebben. De omgeving van een trillingsanalyst moet uitdagend blijven. HBO-ers blijven job-hoppers. goede mbo-ers moet je koesteren. het gaat om je klant relatie-beheer, mensen die komen en gaan daar heb je niks aan!!

zorg wel voor improvement in je werkzaamhedenwaarin, je werkgever moet je stimuleren (cusrsu) !!! dit is de win win situatie voorwerkgever en klant !!!!

kwispelstaartje