Beste mensen
ik moet het even kwijt!
Wat een geklaag zeg..ik wil graag even mijn situatie kwijt!
Weten jullie dat jullie het redelijk goed hebben allemaal? de luchtvaart, dat is pas slecht.
mijn situatie:
opleidingen:
-mavo
-havo
-mts niv 4
-hbo luchtvaarttechniek
-pilotenopleiding
vliegopleiding aan een vliegschool in nederland kost gemiddeld 110.000 euro (dat lees je goed). ALS, en nogmaals ALS je dan na een paar jaar ergens een baan als piloot vindt (jaar werkloos want zelfs bij de supermarkt willen ze je niet, te duur en te snel weg als je een vliegende baan kan vinden) dan zal je zelf je vervolgopleiding (type rating) bij desbetreffende maatschappij moeten betalen en niet schrikken…
a 35.000 euro.
Totaal zit je dan op je 24e met een schuld van een dikke 150.000 euro (met rente) en een baan die je 1800 euro bruto (serieus) opleverd. De gemiddelde stewardoos verdiend meer per maand. Dit is de huidige markt voor mij…zoals je begrijpt, nu werkloos thuis te wachten tot de luchtvaart aantrekt en ik mijn droombaan kan vinden.
Er zijn zoals je begrijpt erg veel mensen, zoals ik, die het een oneerlijke strijd vinden. Als je bijv. in nederland roept dat je tandarts wil worden dan komt de overheid met zakken geld tegelijk aangelopen om je te financieren (want zoduur is die opleiding niet meer voor de student zelf) en kan je na je opleiding gelijk ergens in een praktijk gaan staan tegen een behoorlijk salaris! (bijna schuldvrij)
Dit wilde ik even onder de aandacht brengen, en er is werkelijk geen euro van gelogen!
benieuwd naar jullie reacties!
gr