Ik werk sinds 2 jaar als communicatiemedewerker. Ik verdien nu 2577 euro (bruto) per maand. (36 uur, geen 13e maand, geen auto) Wie weet of dit redelijk is?
Ben benieuwd!
Ik wil hier graag met een vraag op aansluiten. Ik ben net afgestudeerd aan de Heao-opleiding communicatie (23 jaar) en ik heb geen flauw idee wat een redelijk salaris is. Het is momenteel erg moeilijk om een baan te vinden op HBO-niveau als starter in deze tak van sport, dus je komt snel uit op een baan op MBO-niveau. Weet iemand wat ik dan zou kunnen vragen?
Hi,
toen ik 23 was en vers van het HBO kwam (Communicatie en Voorlichting) verdiende ik bruto per maand 1.425 euro (omgerekend). Momenteel verdien ik als projectmanager 2.145 euro en ben 29.
Momenteel ben ik in een soll. procedure voor marketing communicatie medewerkster / coördinator. Mijn salarisindicatie van 2.300 euro o.b.v 40 uur p/mnd vonden ze aan de hoge kant.
We hebben het hier overigens over een behoorlijk groot en bekend softwarebedrijf. Wie geeft mij advies?
Kan ik niet solliciteren als afstuderend marketeer met stage-ervaring in de marketingcommunicatie? De salarisindicatie bevalt me wel. MissC schreef:
>
> Hi,
>
> toen ik 23 was en vers van het HBO kwam (Communicatie en
> Voorlichting) verdiende ik bruto per maand 1.425 euro
> (omgerekend). Momenteel verdien ik als projectmanager 2.145
> euro en ben 29.
>
> Momenteel ben ik in een soll. procedure voor marketing
> communicatie medewerkster / coördinator. Mijn
> salarisindicatie van 2.300 euro o.b.v 40 uur p/mnd vonden ze
> aan de hoge kant.
> We hebben het hier overigens over een behoorlijk groot en
> bekend softwarebedrijf. Wie geeft mij advies?
Wat een belachelijk lage bedragen lees ik in dit forum. Ik werk bij een en ergiebedrijf en verdien voor 36 uur 3200,- bruto. incl 13e maand. (ben 32 jaar). Heb in het verleden ook andere banen gehad waar het salaris zo'n 1000,- !!!!! bruto lager lag. Nu pas voel ik me gewaardeerd in salaris en kan ik tevreden zijn.
Als beginnend communicatiemedewerker mag je best zo'n 2200,- bruto eisen. dat is (als ik zo om me heen kijk een normaal startsalaris voor een HBO'er.
Het valt mij op dat het bedrijfsleven erg slecht betaalt, of je moet omkomen in de bonussen, maar dan nog is een salaris inclusief bonussen ongeveer gelijk aan een standaard salaris bij de overheid. Je wordt dus lekker gemaakt met niks.
Bart.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?