adviseur in zorgsector: salaris en werk in verhouding?

• Anne

Hallo ik ben Anne en ik ben adviseur bij een commercieel adviesbureau werkzaam in de zorgsector. Ik houd mij voornamelijk bezig met het opzetten en implementeren van kwaliteitssystemen, het geven van anderhalf jaar durende in-company leergangen aan medewerkers binnen zorginstellingen van alle niveau's (van kok tot en met de directeur) op het gebied van kwaliteitszorg en deskundigheidsbevordering.

Bovendien bereid ik zorginstellingen voor op certificeringen (= organisatie voldoet aan alle ISO-normen op het gebied van de gezondheidszorg). Het bouwen van het kwaliteitssysteem en de leergang vormen samen in feite grootschalige veranderingstrajecten die ik als adviseur moet coordineren en begeleiden.

Ik doe dit werk inmiddels ruim twee en een half jaar en ik verdien netto 1400 euro. Voor mijn gevoel staat mijn salaris niet in verhouding tot het werk wat ik doe en zou ik veel meer moeten verdienen. Zijn er mensen die soortgelijk werk doen en die mij een advies kunnen geven over een passend salaris bij mijn beroep?

Bij voorbaat dank.

• Freek

Ik kan je geen antwoord geven, maar voor de beeldvorming is het wellicht handig je leeftijd en dienstverband (fulltime?) te kennen. Dan kunnen we het loon in de context plaatsen.

• Anne

Ik ben 28 en werk er inmiddels 2½ jaar fulltime.