---administratief medewerkster---

• 20-jarige

Hoi,

Ik ben net een paar dagen werkzaam op de administratie van een transportbedrijf. Ik krijg voor 40 uur per week ? 1250,- bruto per maand. Ik zelf vind dit aan de lage kant. Heb ik gelijk, of is dit een goed salaris voor een 20-jarige met MBO niveau 4 en HBO propedeuse?

Alvast bedankt

• bane

Ten eerste wil ik zeggen dat het bijzonder jammer is dat je alleen een propedeuse HBO hebt gehaald.

Als het kan, doe de hele HBO. Dat scheelt echt veel op het einde van de maand. Maar dan moet je dat wel snel doen. Niet zo van dat komt nog wel eens, want dan wordt het alleen maar moeilijker.

Dan iets over je salaris

Je werkt er net, en hebt dus nul komma nul ervaring

Je hebt een MBO opleiding (die propedeuse telt niet, geloof mij maar)

Je bent nog behoorlijk jong

Ik denk niet dat er echt veel meer voor je inzit op dit moment. Je zult wel moeten opletten dat je niet te lang op dit niveau blijft zitten. Over een aantal jaren (3-4) zul je toch op een aanzienlijk hoger bedrag moeten zitten

• 20-jarige

Bane, bedankt voor je reactie. Wil er toch nog even kort iets op terug zeggen.

Tuurlijk heb je gelijk over dat HBO. En als ik de opleiding leuk had gevonden, had ik het ook zeker afgemaakt. Maar ik vond het zonde om nog 3 jaar een opleiding te volgen waaraan ik geen plezier beleef.

Zodra ik weet wat voor opleiding ik wel leuk vind, ben ik ook van plan weer naar school te gaan.

Ik heb/had het idee dat die propedeuse wel mee zou moeten tellen, omdat het aangeeft dat ik wel op dat niveau zit. Maar ik wacht het allemaal wel af.

• bane

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een propedeuse echt niet meetelt in je salaris.

Maak een keuze. Ga verder studeren of richt je op het werk. De keuze is aan jou, ik kan je alleen het advies geven om hier snel mee te beginnen. Als je eenmaal een tijdje gewerkt hebt, dan wordt het steeds moeilijker om weer te gaan studeren.

Daarbij komt ook nog dat je dan weer een stuk ouder zult zijn dan je mede-afgestudeerden aan de HBO opleiding hetgeen zeker een achterstand zal betekenen als je gaat solliciteren.

Succes met je keuze.