loon vakantiebaantje

• chantal

hallo allemaal,

ik heb sinds de opening van de winkel gewerkt.

2 maanden later kreeg ik pas geld gestort,dat was een voorschot.

nu wou ik uit gaan rekeningen hoeveel ik nog krijg maar mijn salrisstrookje krijg ik pas met me volgende salaris/voorschot,maar mijn salaris kan ik pas over 2 maanden verwachten.tis een vakantie baantje en vind het vreemd dat ik achter me geld aan moet hobbelen en het dan alsnog 2 maanden later steeds word gestort en dan zelfs alleen maar een voorschot.

ik snap er niets meer van en weet ook niet wat ik moet doen

kan iemand mij helpen of vertellen of dit normaal is.

weet me geen raad meer:(

alvast bedankt!liefs chantal

• Tristan

Hallo Chantal,

Er zijn inderdaad verschillende werkgevers die eerst met voorschotten werken. Bij ons in het bedrijf is het gewoon om je allereerste salaris als voorschot te krijgen, dat pas als je uit dienst gaat, weer wordt ingehouden. Nu kan het zijn dat jouw bedrijf voor vakantiekrachten een aparte procedure volgt. Bijvoorbeeld elke maand een voorschot betalen, en dat de maand erop weer verrekenen met je werkelijke salaris. Ik kan heel goed begrijpen dat het onduidelijk voor je is, maar op deze manier kan je werkgever voorkomen dat je teveel salaris ontvangt, dat je achteraf weer terug kunt betalen. Het beste was je kunt doen is goed bijhouden wat je hebt gewerkt, en dat na afloop van je vakantiebaantje, vergelijken met de salarisstroken die je hebt ontvangen. Kom je er dan nog niet uit, maak dan een afspraak met jouw aanspreekpunt bij het bedrijf.

Werk ze nog,

Tristan :)