ploegentoeslag Hoeveel is dat normaal

  • edwin

    mijn vraag is simpel:

    hoeveel ploegen toeslag krijg je normaal als je in een 2 of een 3 ploegen dienst werkt ??

  • Bert

    Afhankelijk van je beroep, en welke tijden je werkt.

    2 ploegen tussen 15 en 25%

    3 ploegen 25-30%

    vragen bij vakbond!edwin schreef:

    >

    > mijn vraag is simpel:

    > hoeveel ploegen toeslag krijg je normaal als je in een 2 of

    > een 3 ploegen dienst werkt ??

  • rob rensen

    heel eenvoudig

    voor een 2 ploegen ( ochtend avond )dienst incl weekend krijg je 20 a 25 %

    voor een drie ploegen ( ochtend avond Nacht ) krijg je 30 a 35 %

    werkgevers welke geen coa hebben kunnen dit zelf vaststellen zoals in mijn bedrijf

    voor een twee ploegen dienst incl. weekend kom ik aan de 5 % dus als je ploegen werkt zorg dat je bij een cao zit !edwin schreef:

    >

    > mijn vraag is simpel:

    > hoeveel ploegen toeslag krijg je normaal als je in een 2 of

    > een 3 ploegen dienst werkt ??

  • Huy Tran

    ploegentoeslag Hoeveel is dat normaal

    Gepost door:Huy van Tran

    Datum: 10/01/2011

    mijn vraag is simpel:

    hoeveel ploegen toeslag krijg je normaal als je in een 4 ploegen dienst werkt ??

  • hans

    als ik in 2 ploeg werk hoeveel ploegen toe slag krijg je dan

  • A de Graaff

    Bij mijn werkgever waar ik alleen maar in de ploegendienst heb gelopen en nog steeds loopt heb ik eerst in de 3 ploegendienst gezeten van maandag tot vrijdag nachtdienst 5 dagen middagdienst 5 dagen en ochtend dienst 5 dagen hiervoor kreeg ik 18% toeslag —na een jaar ben ik intern overgegaan naar een 2 ploegen dienst ook van maandag tot vrijdag 5 ochtenddiensten en 5 middagdiensten hiervoor kreeg ik 10% toeslag ——na 2 jaar heeft ons bedrijf alle logistieke afdelingen samen gevoegd en er weer een 3 ploegendienst van gemaakt deze werd als volgt gedaan maandag tot vrijdag 5 ochtenddiensten daarna 5 middagdiensten ook van maandag tot vrijdag en dan de nachtdienst deze werd dan maandag nacht dinsdag nacht en dan zaterdag een ochtenddienst deze verschoof dan na de volgende 2 shiften naar woensdag donderdag en vrijdag nacht en daarna dinsdag woensdag en donderdag nacht en dan begon je weer opnieuw met dit rijtje

    ook werden hier de feestdagen doorgewerkt ongeacht welke dienst je loopt en er werd van je verwacht dat je dan flexibel inzetbaar was dat als er eens op een bepaalde nachtdienst niet genoeg werk was dat je werd verschoven in de nachtdienst naar inplaats van maandag dinsdag zaterdag naar een dinsdag woensdag donderdag of woensdag donderdag vrijdag nu hebben ze hier een contract van gemaakt en krijgen hier 28% voor

    Nu na een jaar wil de directie van het bedrijf deze toeslag gaan verlagen met 20 of 15 % ook hebben wij in ons arbeids overeenkomst een wijzigingsbeding staan

    dat verwijst naar artikel 7:613 BW mijn vraag is dan ook mag een wergever zich hierop beroepen en dan zomaar de toeslag zo drastisch verlagen

    Ik meen dat dit een onderdeel van je loon is en dat het niet eenzijdig kan gedaan worden zonder samenspraak met de werknemers het betreft hier 36 personen in de dienst en zouden wij juridisch hier iets aan kunnen doen

    met vriendelijke groet

    A de Graaff

  • Jan

    Als op jou een CAO van toepassing is, zou ik daar eerst in kijken. Veel CAO's zijn te vinden op www.salaris-informatie.nl

  • brummie02

    hallo we hebben een normale 40u werkweek dagdient nu is mijn vraag als ik op zondag nacht en maandag nacht werk en ik ga over naar dagdienst zie hieronder mogen ze me dan 8u verlof aftrekken omdat de dinsdag vervalt.

    wat zijn de toeslagen van zondagavond 20.00 tot maandagmorgen 8.00 en maandagavond 20.00 tot dinsdagmorgen 8.00 bedankt brummie02

  • herman

    hallo ik kan werken bij randstad bij bedrijf in vier ploegen daar krijg ik 25% ploegen toeslag is dat niet te weinnig

  • Gerard

    mag een baas waar goed draaid en goede wins maakt je ploegen toeslag met van 28/5% naar 19% laten zakken.

    we hebben deze toeslag al 10jaar.