ZZP

• Eric

Om het vak te leren ga ik de komende weken meelopen met een zzp-er in de bouw. wij monteren systeemwanden en plafonds. Over mijn vergoeding zijn we nog niet uit, er wordt aan mij gevraagd wat mijn tarief is. WAT IS GANGBAAR IN DEZE BRANCHE??? kan iemand mij dat vertellen??

• Ronald G

ik neem aan dat je zelf ook een ZZP er bent, ,,,

zo ja,,

ligt erg aan je ervaring, leeftijd en regio,, > twente > 30,–/35,– euro per uur (gewerkte, dus geen pauze cq vervoer) kan je rustig vragen,,> randstad > iets meer

immers als ZZP er, werk je HARD en maak je veel uren, mag er natuurlijk wel iets tegenover staan.

Denk aan subsidies! neem een goede accountant, ivm je belasting, en bedenk goed in de loop van de jaren (2/3) moet je VEEL belasting betalen!!! reserveer geld voor gereedschap en overige kosten (winter minder werk!), en nog veel meer, kom je wel achter,,, succes,,

verder; later kan je beter een vaste prijs afspreken, (krijg je meer koffie), is eerlijker en duidelijker en hou je meer over , als je het goed doet natuurlijk

een ZZP er ( ex ZMP ) Ronald

NB BEGIN NOOIT AAN PERSONEEL !!!! ( al lijkt het zo ideaal en makkelijk )

zo nee,, kijk in de CAO , SFB (sociaal Fonds Bouwneiverheid) moet je immers aangemeld zijn,, en zijn accountant weet HEEL veel meer!!!, in de bouw heb je goede sociale voorzieningen > vakantiebonnen… en bedenk hier boven , als je in dienst wilt komen bij hem , hij moet weten waar hij aan begint……