proefexamen tandartsassistente

  • Anneke

    Hallo,

    ik volg de nha thuisstudie voor tandartsassitente.

    als het goed is ga ik in januari examen doen…. maar aangezien ik me daar nu al helemaal zenuwachtig over kan voelen

    wil ik weten of er niet een proefexamen is , wat ik in kan zien…

    wat voor vragen zijn het, meerkeuze of open…..

    wie kan me helpen???

  • Esther Glasius

    Het examen van het NHA bestaat uit meerkeuze vragen , in princiepe is het niet moeilijk had er bijna niets voor geleerd omdat ik toen ik examen moest doen al 1,5 in de praktijk werkzaam was en alleen theorie moest halen voor het diploma. Dus eigenlijk heb ik met de kennis wat ik in de praktijk al had opgedaan het examen afgelegd.Ik heb mijn diploma gehaald met niet meer dan een 6,4 eigenlijk door twijfelgevallen terwijl ik achteraf het antw wel wist. Geen paniek als je daar bent want als je daar bent zie je in ene een bordje met mondeling maar dat is voor ons nvt je gaat naar de grote zaal en hebt genoeg tijd voor de examen vragen , en moet wel heel erg dom zijn als je er niets van bakt.Veel succes …

  • Gwenda

    Hallo Anneke,

    Ik ga komende zaterdag ook de examen doen van NHA Tandartsassistente en ik zit met hetzelfde.

    Ben dan niet zenuwachtig, maar een proefexamen zou leuk zijn.

    Heb jij al iets vernomen daarvan?

    Laat maar even weten..

    Gr..

  • Esther

    Hoi Gwenda,

    En, ben je geslaagd? Zo ja, gefeliciteerd,,

    Ik ga binnenkort examen doen voor NHA tandartsassistente, heb jij misschien meer informatie voor mij, misschien een proefexamen, hoeveel vragen, open of meerkeuze vragen. Hoelang tijd heb je er voor en waar is het? Ik ben al wel een beetje zenuwachtig!

    Dank je alvast voor de informatie,,

    groetjes Esther

  • emmy oude engberink

    Ben ook bezig met thuisstudie van NHA tandarts-assistente, moet in juni examen doen. Ze zeggen dat je goeie begeleiding krijgt, maar zogauw je de huiswerkopgaven hebt ingeleverd en teruggekregen is de begeleiding voorbij. Kort gezegd, je wordt niet voorbereid op het examen en dat vind ik net het belangrijkste, bedoel iedereen kan huiswerk maken en dit insturen. Begeleiding bij het leren en welke stof je goed met kennen en welke latijnse benamingen wordt niet besproken.

    Daarom ook mijn vraag:

    - heeft iemand ervaring met dit examen, las al eerder dat je meerkeuzevragen krijgt.

    - hoe is de vraagstelling: ingewikkeld met veel moeilijke woorden of goed te begrijpen

    - worden er veel instinkers gebruikt bij de meerkeuze vragen

    - moet je alle latijns woorden goed kennen

    Een proefexamen is nergens te vinden, iemand dus tips??

    Groet Emmy

  • Jacqueline

    Hoi,

    Sorry ik heb er geen antword op maar ik wil eigenlijk ook in juni het zelfde examen doen, dus eigenlijk ben ik heel benieuwd wat het examen inhoudt.

    Ik studeer zelf dus zonder huiswerkcoach etc maar kan ook nergens de huiswerk antwoorden vinden om het zelf te controleren.

    Groetjes Jacqueline:)

  • emmy

    Hai Jacqueline

    Ondanks dat jij geen huisewerkcoache hebt, wat ook niet nodig is want die doet echt niet wat. Je hebt wel een docent waar jij je huiswerkopgave naar toe moet verzenden zodat deze nagekeken kan worden. Ze zeggen dat als je deze opgaven goed kent samen met de latijnse benamingen van gebit, ect. dan moet je de toets kunnen halen. Heb alle opgaven verstuurd en nagkeken terug gekregen via de mail.

    Succes met leren en met het examen…als het je wat lijkt, kunnen we wel mailen, misschien kunnen we elkaar helpen met leren de laatste twee maand.

    Mijn mail adres staat hierboven, zal hem nogmaals benoemen: jeroenenemmy@ziggo.nl

    Groetjes

  • sara

    beste vrienden

    Ik ga binnenkort examen doen voor NHA

    > tandartsassistente, heb jij misschien meer

    > informatie voor mij, misschien een proefexamen,

    > hoeveel vragen, open of meerkeuze vragen. Hoelang

    > tijd heb je er voor en waar is het? Ik ben al wel

    > een beetje zenuwachtig!

    > Dank je alvast voor de informatie

  • Wuzjdan

    Hallo,

    ik volg de nha thuisstudie voor Tandartsassitente.

    Als het goed is ga ik op Juni examen doen…. maar aangezien ik me daar nu al helemaal zenuwachtig over kan voelen

    wil ik weten of er niet een proefexamen is , wat ik in kan zien…

    wat voor vragen zijn het, meerkeuze of open…..

    wie kan me helpen???

    Mvg,

    Wuzjdan

  • hanna

    Hallo,

    ik volg de nha thuisstudie voor Tandartsassitente.

    Als het goed is ga ik op Juni examen doen…. maar aangezien ik me daar nu al helemaal zenuwachtig over kan voelen

    wil ik weten of er niet een proefexamen is , wat ik in kan zien…

    wat voor vragen zijn het, meerkeuze of open…..

    wie kan me helpen???

    Mvg