loon lasser

  • Nicole

    wat kan een goede constructiebankwerker/lasser met meer dan 10 jaar werk ervaring en lasdiploma s op niv 3 (mig, elekt) vragen aan loon?

    mvg

  • Wesley

    een lasser met niv 4 verdient meer dan een chirurg dus zo kan je het ongeveer weten

  • Paul

    haha

  • je moeder

    (:P) je moeder je moeder jemoeder is een hoooer

  • Edje

    Beste,

    “keurwerk” betaald beter dan “gewoon” constructiewerk.

    Het is heel bedrijfsafhankelijk wat er betaald wordt, ik schat in voor jou werkzaamheden tussen de €2000,- en €3000,- p/mnd bij een kleine (MKB) constructiewerkplaats.

    Verstandig is jezelf te ontwikkelen tot een allround lasser (TIG, MIG/MAG, BMBE) in alle positie (6Gu, HL045) en vervolgens je lascertificaten te halen.

    Het beroep lasser is nu eenmaal een uitstervend en ondergewaardeerd beroep (100% controle van je werk, het gaat nooit snel genoeg, presteren onder grote druk, afstelling van het laswerk is ondermaats, etc…).

    Mijn advies vooral doorgaan met lassen en misschien kun je er in de toekomst een meer dan ruim modaal inkomen aan overhouden.

    mvgr. Edje

  • Karel

    Je bent zeker de leukste thuis

  • edje

    Beste karel,

    Laten we maar zeggen dat ik een ervaringsdeskundige ben………

    gegroet

  • Mark

    Nou,

    Ik ben ook ‘ervaringsdeskundige’, en een redelijk niveau qua lassen in praktijk en theorie. In vaste dienst verdien je met een 40 urige werkweek nergens 3000 euro bpm. 2500 als je heel veel geluk hebt. Alleen als zelfstandige kun je een leuke boterham verdienen maar meer ook niet.

    Las net nog een advertentie van een bedrijf. Zochten hoog gekwalificeerde lassers, niveau 4 met certificaten. Loon tussen de 1900-2200 bpm. Voor 2200 per maand kom ik dus mn bed niet uit he. Dit soort bedrijven hebben geen idee hoe de praktijk is en wat bijvoorbeeld certificeren kost etc.

  • bram

    weet je julie of ik later goe ga verdiene als ik een getuige schrift heb voor lassen ???????

  • Johan

    Ik ben nu een alluminium mig-mag lasser constructie plaatwerker.Ik ben ook tig nil 3 allu,en rvs lasser en elektrode en mig-mag nil 2 ,ik werkte voornamelijk voor lasbureau's .Ik heb altijd verschillende las werken gedaan en ben daardoor zeer allround constructie lasser geworden.Ik ben nu 40jaar en werk sinds mijn 18 in de metaal mijn vraag is wat is een normale loon voor een gediplomeerd allu lasser.Door de crisis ben ik noot gedwongen als mig mag lasser begonnen en ik kan daar blijven werken.Maar het zou niet eerlijk zijn als ik net zoveel verdien als iemand die totaal geen diploma's heeft .Heb ik meer recht op loon als ik gediplomeerd ben of maakt dat niks uit?.En wat is een redelijke uurloon voor mij als allu plaatwerker lasser,hopelijk kan iemand mij duidelijkheid geven. AVB Johan