redelijke reiskostenvergoeding?

  • A

    Ik ben bezig met een nieuwe baan. Nu is mijn vraag wat is een redelijke reiskostenvergoeding die ik kan vragen voor woon-werkverkeer met enkele reisafstand 85 km? Momenteel werk ik 10 km van mijn werk vandaan en krijg 5,50 euro bruto per dag.

    Iemand tips? Wat is reeel?

  • sander

    0.18 cent pk belasting vrij

  • A

    dat zou heen en terug op ruim 30 euro per dag komen. 150 euro per week. Is dat niet erg veel om te vragen?

  • Paul

    Ja dat denk ik wel.

    Je kunt ook reiskosten op basis van openbaar vervoer vragen, daar kom je ruim voldoende mee uit en voor de werkgever is dit ook wel acceptabel.

  • Denise

    Toen ik 75 km enkele reis van mn werk woonde ontving ik 300 euro per maand.

    Ik reed diesel en kon daarmee net mn belasting, verzekering (jong dus hoge premie) en diesel betalen.

    Als ik met het OV was gegaan had een maandabonnement me 288 gekost en dan nog niet eens de tram van de trein naar het werk gerekend.

    Vond dat heel netjes dus.

    Nu woon ik 45 km van mn werk af enkele reis en ontvang ik 7 euro per dag. Daar red ik het niet mee, maar ja. Relaxed werk is ook wat waard.

  • sander

    Ik meen dat 18 cent belasting vrij is, 30 euro kan wel veel zijn maar wat verbuikt jou auto, wat kost de verzekering en wb en het onderhoud.

    Het is 170 km pd je bent ongeveer 18 euro pd aan benzine kwijt uitgaande van 1.11

    je zou op 15 cent kunnen gaan zitten maar lager zeker niet.

    Ik ben zelf ondernemer en reken aan mijn klanten 0.32 pk

  • Jan

    Tegenwoordig is het belastingvrije bedrag wat per kilometer vergoed mag worden geen 18 maar 19 cent!

    Wat redelijk is hangt van je werkgever of een eventuele CAO af. Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik aan onbelaste reiskostenvergoeding krijg wat wettelijk is toegestaan. Voor mij betekent dat 46 km (= retour) x 19 cent = EUR 8,74 per dag.

  • hans worst

    Mijn werkgever betaald maximaal e150 per maand aan reiskosten.Ook al woon je nog zo ver weg,meer als dit zit er niet in.Ikzelf krijg dit bedrag ook en ik woon 47 kilometer van mijn werk vandaan.Ik vind dit een reeel bedrag want ik ben diegene die een baan zoekt zo ver van huis.Ook al is het niet echt toereikend we doen het er maar mee………

  • Vokri

    simpel 85 x 2 x 0.19 x 206 dagen / 12 maanden = je reiskosten p.m gezien afstan mag het iets lager zijn

  • Wuppie

    Wel eens aan gedacht om bruto loon te wisselen met resikosten. levert je netto meer op en is voor de baas ook voordeliger.